Szkolenia pilotów dronów

Profesjonalne szkolenia STS-01, STS-02 oraz A2

35000

Godzin w powietrzu

4500

Wyszkolonych pilotów

200

Połamanych śmigieł
Posiadamy zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów szkolących Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szkoleń NSTS-01-08 oraz STS-01-02.

Dlaczego warto zaufać akurat Dilectro?

DOŚWIADCZENIE

Prowadzimy kompleksowe szkolenia operatorów dronów

Rozwiń swoje kompetencje w branży dronowej z Dilectro – liderem w profesjonalnych szkoleniach UAS. Nasze kursy STS-01 i STS-02 są dostosowane do najnowszych europejskich regulacji, zapewniając Ci niezbędne uprawnienia do bezpiecznego i zgodnego z prawem wykonywania lotów dronami w kategorii „szczególnej”.

Prowadzone przez nas szkolenia są zgodne z programem Urzędu Lotnictwa Cywilnego i EASA, uprawniając do uzyskania Certyfikatu Kompetencji Pilota bezzałogowych systemów powietrznych UAS.

img
img
Szkolimy od 2016 roku
Oferujemy wyłącznie stacjonarne szkolenia z wykładowcą,  realizowane w naszym ośrodku w Warszawie lub bezpośrednio w siedzibie klienta, zapewniając maksymalną efektywność nauki i możliwość bezpośredniej interakcji z ekspertami. W przeciwieństwie do szkoleń e-learningowych, nasze podejście gwarantuje pełne zaangażowanie i spersonalizowane wsparcie.
Nasze bogate doświadczenie obejmuje realizację kompleksowych szkoleń dla instytucji publicznych i służb mundurowych. Nasze szkolenia prowadzone są z uwzględnieniem specyficznych wymogów oraz charakterystyk operacji lotniczych wykonywanych przez służby mundurowe.
Naszym priorytetem jest indywidualne podejście do każdego kursanta. Realizujemy szkolenia w kameralnych grupach, co pozwala na maksymalne wykorzystanie czasu zajęć, pogłębioną dyskusję i skuteczne przekazywanie wiedzy i umiejętności.

Jako doświadczony dystrybutor i dostawca systemów bezzałogowych, zapewniamy dostęp do najnowocześniejszych, certyfikowanych dronów, w tym modeli firm takich jak DJI, Autel, Parrot czy AgEagle, oraz wielu innych. Uczestnicy szkoleń praktycznych korzystają ze sprzętu z nadaną klasą C5 lub C6, wymaganego do operacji w scenariuszach STS-01 i STS-02. Nie musisz posiadać własnego BSP - oferujemy pełne zaplecze techniczne.

Nasz zespół to doświadczona kadra instruktorów, gwarantująca najwyższy poziom szkoleń. Kładziemy duży nacisk na praktykę. Nasze szkolenia kompleksowo przygotowują do wykonywania operacji lotniczych z wykorzystaniem BSP.

Każde szkolenie jest indywidualnie dostosowywane do odbiorcy końcowego. Posiadamy szerokie spektrum wariantów przygotowanych dla służb, administracji publicznej czy jednostek z sektora edukacyjnego.

Europejska Licencja Pilota Drona do 25 kg (VLOS)

STS-01

Szkolenie STS-01 to kompleksowe przygotowanie do uzyskania europejskiego certyfikatu kompetencji pilota drona, uprawniającego do wykonywania operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku zaludnionym. Licencja STS-01 pozwala na loty dronami o masie startowej (MTOM) do 25 kg do wysokości 120 metrów w całej Unii Europejskiej. Certyfikat ten jest ważny przez pięć lat.

Cel Szkolenia: Przygotowanie operatora BSP do bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania operacji lotniczych w scenariuszu standardowym STS-01, w tym lotów VLOS w środowisku miejskim (osiedla, miasta, infrastruktura).
Program Szkolenia STS-01: Nasze szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznej, przygotowując do egzaminu teoretycznego.

  • Przepisy lotnicze: Rozporządzenia UE (2019/947, 2019/945), Ustawa Prawo Lotnicze, Wytyczne Prezesa ULC.
  • Ograniczenia możliwości człowieka: Czynniki wpływające na pilota (np. stres, zmęczenie, środki psychoaktywne), świadomość sytuacyjna.
  • Procedury operacyjne: Planowanie operacji, określenie przestrzeni lotu i bezpieczeństwa, procedury normalne i awaryjne.
  • Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (UAS): Budowa drona, zasady lotu, instrukcja użytkowania, tryby sterowania, systemy awaryjne.
  • Meteorologia: Wpływ warunków pogodowych, pozyskiwanie i interpretacja danych pogodowych.
  • Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie: Masa, wyważenie, stateczność, ładowność, zasięg.
  • Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i w powietrzu: Ocena ryzyka (SORA, PDRA), zabezpieczenie miejsca operacji, identyfikacja potrzeb w zakresie bezpieczeństwa lotniczego
  • Czynności naziemne i przygotowanie do lotu: Planowanie operacji, przegląd przedlotowy i konfiguracja systemu.
  • Procedury w trakcie lotu: Utrzymywanie drona w zasięgu wzroku (VLOS), wykonywanie kontrolowanych manewrów (zmiany wysokości, starty, lądowania), postępowanie w sytuacjach awaryjnych.

  • Czynności po zakończeniu lotu: Zabezpieczenie systemu, kontrola techniczna, odprawa po locie, uzupełnienie dokumentacji (dziennik pokładowy).

Egzamin Teoretyczny STS-01: Egzamin odbywa się po ukończeniu części teoretycznej szkolenia.. Do zdania egzaminu wymagane jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi. Oferujemy pomoc w zapisie na egzamin.

Europejska Licencja Pilota Drona do 25 kg (BVLOS)

STS-02

Szkolenie STS-02 daje możliwość uzyskania europejskich uprawnień pilota drona, pozwalających na wykonywanie lotów statkami o klasie C6 poza zasięgiem wzroku (BVLOS) nad słabo zaludnionym obszarem. Licencja STS-02 umożliwia realizację nawet bardzo zaawansowanych misji.
Cel Szkolenia: Przygotowanie operatora BSP do bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania operacji lotniczych poza zasięgiem wzroku w scenariuszu standardowym STS-02.
Program Szkolenia STS-02: Szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznej.

  • Przepisy lotnicze: Wprowadzenie do przepisów UE EASA, Ustawa Prawo Lotnicze i Wytyczne Prezesa ULC dla operacji SBSP.
  • Ograniczenia możliwości człowieka: Podobnie jak w STS-01, z naciskiem na specyfikę lotów BVLOS.
  • Procedury operacyjne: Planowanie operacji BVLOS (np. <1 km, <2 km z obserwatorami), nawigacyjne przygotowanie lotu, składanie wniosków o warunki lotu, procedury bezpieczeństwa i awaryjne (ERP).
  • Ogólna wiedza na temat UAS: Budowa statku bezzałogowego, wyposażenie systemów do lotów BVLOS, naziemna stacja kontroli, aerodynamika i mechanika lotu.
  • Meteorologia lotnicza: Wpływ warunków pogodowych na statki bezzałogowe i pilota, pozyskiwanie danych pogodowych.
  • Osiągi bezzałogowego statku powietrznego w locie: Specyfika płatowców (doskonałość, usterzenie, geometria płata), zasilanie, zasięg i długotrwałość lotu.
  • Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i w powietrzu: Ocena ryzyka na ziemi i w powietrzu, strategiczne i taktyczne środki łagodzenia ryzyka.
  • Przygotowanie do lotu: Analiza przestrzeni, celu misji, warunków środowiskowych, kontrola techniczna, konfiguracja systemu (FailSafe, MFD, MFA), planowanie misji BVLOS.
  • Procedury w trakcie lotu: Kontrola położenia statku na podstawie danych telemetrycznych, wykonywanie manewrów, nawigacja obrazowa w lotach BVLOS, postępowanie w sytuacjach awaryjnych (szybowanie, lądowanie w terenie przygodnym).
  • Czynności po zakończeniu lotu: Zabezpieczenie systemu, kontrola techniczna, analiza planu lotu i danych po misji, odprawa, uzupełnienie dokumentacji.
  •  

Egzamin Teoretyczny STS-02: Egzamin odbywa się po ukończeniu części teoretycznej szkolenia. Do zdania egzaminu wymagane jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi. Oferujemy pomoc w zapisie na egzamin.

Kategoria Otwarta

A2

Szkolenie w kategorii A2 to istotny krok dla operatorów dronów, pozwalający na wykonywanie operacji w podkategorii „otwartej”, z zachowaniem bezpiecznej odległości od osób niezangażowanych.

Cel Szkolenia: Przygotowanie kandydata na pilota drona do bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania operacji lotniczych w podkategorii A2,

Wymagania dla Kandydatów: Aby przystąpić do egzaminu na uzyskanie kompetencji pilota A2, kandydat musi:

  1. Posiadać aktualne kompetencje pilota A1/A3.
  2. Ukończyć szkolenie praktyczne w trybie samokształcenia w warunkach operacyjnych dla podkategorii A3.
  3. Złożyć oświadczenie o ukończeniu szkolenia praktycznego w trybie samokształcenia.
  4. Posiadać ważny dokument potwierdzający tożsamość.

Program Szkolenia : Szkolenie składa się z części praktycznej oraz egzaminu teoretycznego.

  • Przygotowanie do operacji UAS: ocena możliwości wykonania lotów (AUP, Drone Tower), planowanie misji w KSID, uzyskanie ewentualnie wymaganych zgód.
  • Przygotowanie do lotu: Ocena ogólnego stanu BSP i zgodności konfiguracji z instrukcją producenta, upewnienie się, że wszystkie demontowalne elementy są zabezpieczone, a oprogramowanie BSP i stacji pilota jest najnowsze, kalibracja przyrządów, identyfikacja możliwych zagrożeń, sprawdzenie stanu baterii oraz aktualizacja systemu świadomości geograficznej, ustawienie systemu ograniczenia wysokości, jeśli to konieczne.
  • Lot w normalnych warunkach: wykonanie startu, stabilnego lotu (np. zawis, skoordynowane zakręty, lot po prostej na stałej wysokości, zmiany kierunku/wysokości/prędkości, lot po zaplanowanej ścieżce), wykonanie powrotu BSP w kierunku pilota (dla wielowirnikowców) oraz lotu poziomego z różną prędkością (dla stałopłatów), utrzymywanie BSP poza strefami zakazu lotów (chyba że z zezwoleniem) i korzystanie z zewnętrznych odniesień do oceny odległości i wysokości, wykonanie procedur powrotu do domu (automatycznych lub ręcznych) oraz lądowania, w tym procedury chybionego lądowania dla stałopłatów, utrzymywanie wystarczającej odległości od przeszkód.
  • Lot w warunkach odbiegających od normy: kierowanie torem lotu UAS w sytuacjach odbiegających od normy, radzenie sobie z uszkodzeniem urządzenia do pozycjonowania BSP, zarządzanie sytuacją wtargnięcia osoby lub załogowego/innego statku powietrznego na obszar operacji; zarządzanie wyjściem BSP ze strefy operacji, wybieranie właściwego mechanizmu ochrony; radzenie sobie z utratą wysokości lub kontroli wywołaną zjawiskami zewnętrznymi, wznowienie ręcznego sterowania oraz zarządzanie procedurą w przypadku utraty łącza.
  • Odprawa, podsumowanie i informacja zwrotna: przeprowadzenie podsumowania operacji BSP, określenie sytuacji, w których zgłoszenie zdarzenia jest konieczne, i uzupełnienie zgłoszenia.

Egzamin teoretyczny odbywa się po ukończeniu części teoretycznej szkolenia i złożeniu oświadczenia o ukończeniu szkolenia praktycznego.

Format: Egzamin składa się z co najmniej 30 pytań wielokrotnego wyboru.

Zakres tematów: Pytania oceniają wiedzę pilota BSP na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko na ziemi, dotyczących w odpowiednich proporcjach następujących dziedzin:

  • Meteorologia: Wpływ pogody na operacje z użyciem BSP (wiatr, temperatura, widzialność, gęstość powietrza) oraz uzyskiwanie prognoz pogody.
  • Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie: Typowa obwiednia operacyjna wiropłatów, stałopłatów i konstrukcji hybrydowych; masa i wyważenie (w tym wpływ ładunków i gimbali); zabezpieczenie ładunku. Wiedza o akumulatorach: źródło zasilania, typy baterii, terminologia (np. efekt pamięci, pojemność, współczynnik c), zasady działania, ładowania, użytkowania, przechowywania.
  • Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi: Funkcje trybu niskiej prędkości, ocena odległości od ludzi oraz zasada 1:1.

Na jakim sprzęcie szkolimy

Jak zapisać się na szkolenie w Dilectro?

1.

Zanim rozpoczniesz szkolenie, musisz zarejestrować się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, aby uzyskać numer pilota i operatora.

2.

Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 881 726 648 lub mailowo pod adresem szkolenia@dilectro.pl

3.

Weź udział w szkoleniu teoretycznym i praktycznym, prowadzonym przez naszych doświadczonych instruktorów.

4.

Pozytywnie zdaj egzamin teoretyczny. Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu otrzymasz niezbędną dokumentację.
REFERENCJE

Projekty szkoleniowe

Posiadamy bogate doświadczenie w realizacji kompleksowych szkoleń dla dużych grup. Zapewniamy pełne wsparcie merytoryczne, techniczne i logistyczne.

REFERENCJE

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

    Masz pytania?

    ×
    img

      Jak możemy pomóc?